17432
Seminar
SoSe 13: Theoret. Forschen u. Handeln: Brücke zw. Praxis u. Theorie
Michaela Sambanis
Kommentar
The seminar will cover important aspects of the competence-oriented EFL-classroom, taking into account evidence from recent studies, key publications, as well as practical aspects.
It will offer insights into findings from neuroscience with regards to possible consequences to the EFL-classroom.
Students are expected to attend regularly and actively (mini-inputs by expert teams plus discussion & feedback), and to submit an academic paper (10-15 pages, see "style sheet" on Blackboard).
Course structure:
Lectures, seminars, group work, presentations plus feedback, and discussions.
Reading(s):
Sambanis, Michaela (2011): Weniger stillsitzen, mehr lernen? - Effekte bewegungsbasierter Wortschatzarbeit auf der Primar- und Sekundarstufe. In: Schäfer, Patrick & Schowalter, Christine (Hrsg.): In mediam linguam. Mediensprache - Redewendungen-Sprachvermittlung. Festschrift für Heinz-Helmut Lüger, 365-376.
Spitzer, Manfred (2010): Medizin für die Bildung. Ein Weg aus der Krise. Heidelberg: Spektrum
Akademischer Verlag, 49-66.
Schließen
14 Termine
Regelmäßige Termine der Lehrveranstaltung
Di, 09.04.2013 10:00 - 12:00
Di, 16.04.2013 10:00 - 12:00
Di, 23.04.2013 10:00 - 12:00
Di, 30.04.2013 10:00 - 12:00
Di, 07.05.2013 10:00 - 12:00
Di, 14.05.2013 10:00 - 12:00
Di, 21.05.2013 10:00 - 12:00
Di, 28.05.2013 10:00 - 12:00
Di, 04.06.2013 10:00 - 12:00
Di, 11.06.2013 10:00 - 12:00
Di, 18.06.2013 10:00 - 12:00
Di, 25.06.2013 10:00 - 12:00
Di, 02.07.2013 10:00 - 12:00
Di, 09.07.2013 10:00 - 12:00