17475
Seminar
SoSe 14: SI: Theoret. Forschen u. Handeln: Brücke zw. Praxis u. Theorie
Michaela Sambanis
Kommentar
The seminar will cover important aspects of the competence-oriented EFL-classroom, taking into account evidence from recent studies, key publications, as well as practical aspects.
It will offer insights into findings from neuroscience with regards to possible consequences to the EFL-classroom.
Students are expected to attend regularly and actively (mini-inputs by expert teams plus discussion & feedback), and to submit an academic paper (10-15 pages, see "style sheet" on Blackboard).
Course structure:
Lectures, seminars, group work, presentations plus feedback, and discussions.
Reading(s):
Sambanis, Michaela (2011): Weniger stillsitzen, mehr lernen? - Effekte bewegungsbasierter Wortschatzarbeit auf der Primar- und Sekundarstufe. In: Schäfer, Patrick & Schowalter, Christine (Hrsg.): In mediam linguam. Mediensprache - Redewendungen-Sprachvermittlung. Festschrift für Heinz-Helmut Lüger, 365-376.
Spitzer, Manfred (2010): Medizin für die Bildung. Ein Weg aus der Krise. Heidelberg: Spektrum
Akademischer Verlag, 49-66.
Schließen
14 Termine
Regelmäßige Termine der Lehrveranstaltung
Di, 15.04.2014 10:00 - 12:00
Di, 22.04.2014 10:00 - 12:00
Di, 29.04.2014 10:00 - 12:00
Di, 06.05.2014 10:00 - 12:00
Di, 13.05.2014 10:00 - 12:00
Di, 20.05.2014 10:00 - 12:00
Di, 27.05.2014 10:00 - 12:00
Di, 03.06.2014 10:00 - 12:00
Di, 10.06.2014 10:00 - 12:00
Di, 17.06.2014 10:00 - 12:00
Di, 24.06.2014 10:00 - 12:00
Di, 01.07.2014 10:00 - 12:00
Di, 08.07.2014 10:00 - 12:00
Di, 15.07.2014 10:00 - 12:00