SoSe 20: Contra Content. Circulating Knowledge Online
Siobhan Leddy
Information for students
ONLINE-KURS / Kurs-Anmeldung bis 26. April 2020 möglich
Für alle Lehrveranstaltungen in den Fächern Theater-, Tanz- und Filmwissenschaft sowie Kultur- und Medienmanagement entfällt die Shopping Period. Eine Anmeldung zu den LV ist deshalb für alle Kurse nur bis zum Ende der ersten Woche der Vorlesungszeit möglich (Sonntag, 26. April 2020). Bitte checken Sie regelmäßig Ihren FU-Mailaccount (ZEDAT-Mail)!
Aufgrund der Maßnahmen zur Eindämmung des neuartigen Corona-Virus an der Freien Universität Berlin wird diese Lehrveranstaltung im Sommersemester 2020 als Online-Kurs angeboten. Die Seminarleitung wird sich auf Basis der finalen Teilnahmeliste (Deadline: 26. April 2020) bei Ihnen per Mail melden und die Modalitäten des Online-Kurses mit Ihnen direkt klären. Bitte planen Sie ein, dass zu den angegebenen Seminarzeiten ggf. Videokonferenzen, Sprechstunden o.ä. stattfinden können. Weitere Änderungen werden an dieser Stelle bekanntgegeben.
closeComments
Over 12 x online sessions (approx. 1 hour in length, practical sessions may run longer), the class will become ‘cultural strategists’, using digital media to create, disseminate and disrupt cultural knowledge. These workshops bring together theory and practice to examine digital communications and publishing in their most expanded form — as a deeply social, (para)networked and experimental practice. Digital self-publishing allows artists, curators and cultural producers to side-step traditional cultural infrastructure. In these workshops, this is understood as a processual and collaborative practice shaped by its constituent technologies — as well as a methodology for thinking together.
This class has been adapted from what was initially designed as an in-person class. With patience and generosity towards one another, we will attempt to build a digital framework for convergence, self-instituting, alternative epistemologies, and community entanglement(s). The technologies we will be using to experimentally facilitate this “triage pedagogy” (Thomas Lecaque) will be as much a part of our process as any texts or artistic works we’ll be engaging with.
close12 Class schedule
Regular appointments